SPOED? 24/7 BEREIKBAAR   team blauw: 06-10631464     team rood: 06-54383524

Klachtenbeleid

Heb je een klacht over je verloskundige, echoscopiste of kraamverzorgende?

Het is belangrijk dat je je goed voelt bij Eva van Hoorn. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Het is prettig als het contact met onze verloskundigen, echoscopisten, assistentes en kraamverzorgenden in onze praktijk deskundig en aangenaam verloopt. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt.

Bespreek je klacht met ons

Zit je met vragen? Of twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons. We nemen graag de tijd om rustig met je te praten. Vind je het fijner om jouw klacht te mailen, dan kan dit naar klacht@evavanhoorn.nl.

We bespreken dan met jou of er behoefte is aan een afspraak om jouw klacht met alle betrokkenen en een manager van Eva van Hoorn te bespreken in een apart gesprek. We nemen graag de tijd hiervoor. Als je het lastig vindt om dit gesprek te voeren kun je iemand meenemen. 

Schakel onze klachtenfunctionaris in

Wil je rechtstreeks een klacht indienen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Bij klachten over verloskundige zorg of echoscopie is de externe klachtenfunctionaris van het CBKZ telefonisch bereikbaar op 088 – 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.

Bij klachten over kraamzorg is de klachtenfunctionaris telefonisch bereikbaar op 0183-682829 of per mail via klachten@cbkz.nl.

Voor meer informatie kijk dan op www.klachtverloskunde.nl of voor klachten over kraamzorg op www.klachtenregeling.nl. Op deze websites kunt je ook de geldende klachtenregelingen inzien en downloaden.

Geschilleninstantie

Mocht het contact met de klachtenfunctionaris niet voldoende zijn, dan kun je de klacht voorleggen aan een erkende Geschilleninstantie. Deze onderzoekt en beoordeelt of jouw klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak.

Voor verloskundige zorg en echoscopie kun je hiervoor terecht bij de geschilleninstantie verloskunde (www.geschilleninstantieverloskunde.nl). Voor kraamzorg staan wij geregistreerd bij de Stichting Geschillen In De Zorg (zie www.geschillenindezorg.nl).